قطع صادرات تراکتور کردستان به دلیل تنگ نظری مدیران/تراکتورسازی کردستان به کرمانشاه منتقل می شود
سه‌شنبه، 27 مهر 1400
قطع صادرات تراکتور کردستان به دلیل تنگ نظری مدیران/تراکتورسازی کردستان به کرمانشاه منتقل می شود
مدیر عامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: عملکرد سلیقه ای مدیرکل امور مالیاتی استان موجب قطع صادرات محصولات این شرکت شده و اگر این روند ادامه یابد این صنعت به کرمانشاه منتقل خواهد شد.

به گزارش کورده واری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، یوسف دادگر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون 14 درصد از تراکتور کشور در استان کردستان تولید می‌شود و 104 نفر نیروی تمام بومی در این شرکت به صورت مستقیم و صدها نفر نیز به صورت غیر مستقیم با ما کار می‌کنند.

وی افزود: تراکتور صادراتی مدل 285 مختص به شرکت تراکتورسازی کردستان بوده و طی چند سال اخیر و در دوران سخت تحریم‌ها موفق به ارز آوری چشم گیری برای میهنمان شدیم.

دادگر اعلام کرد: کشورهای عراق، افغانستان و سودان به صورت گسترده میزبان تراکتورهای تولیدی کردستان بوده‌اند که متأسفانه به دلیل نگاه سلیقه‌ای مدیر کل امور مالیاتی استان کردستان شاهد توقف تولید این محصول صادراتی و در کل توقف صادرات این شرکت هستیم.

وی افزود: وحدت رویه‌ای در تراکتورسازی ایران وجود دارد و بر اساس آن محصولات آن به گروه فروخته می‌شود و از این طریق به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود و این امر در نقاط مختلف کشور پذیرفته شده است اما متأسفانه مدیر کل فعلی امور مالیاتی استان با تفسیر قانون اقدام به توقف صادرات و در نهایت نابودی خط تولید این محصول صادراتی ما کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اگر مجموعه‌ای تولیدی صادرات داشته باشد، از پرداخت مالیات معاف است اما امور مالیاتی کردستان به ما فشار آورده و چند برابر اعلام واقعی سود از ما مالیات دریافت می‌کند که این امر شرکت تراکتورسازی کردستان را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان گفت: در کنار این مشکل که امور مالیاتی کردستان برای این مجموعه صنعتی ایجاد کرده است شاهد تلاش نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی استان کرمانشاه برای انتقال این شرکت از کردستان به کرمانشاه هستیم و اگر این مانع در کردستان رفع نشود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد انتقال تراکتورسازی کردستان به استان کرمانشاه خواهیم بود.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط