پیشرفت 75 درصدی پروژه تالار مرکزی سنندج/تا 2 ماه آینده 3 بخش این تالار تکمیل می شود
دوشنبه، 23 آبان 1401
پیشرفت 75 درصدی پروژه تالار مرکزی سنندج/تا 2 ماه آینده 3 بخش این تالار تکمیل می شود
سنندج-معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: پروژه ساخت تالار مرکزی سنندج پیشرفت بیش از 75 درصدی دارد و تا 2 ماه آینده 3 بخش از 7 بخش آن تکمیل می شود.

به گزارش کورده واری آنلاین،‌محمود رستم پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تالار مرکزی سنندج به عنوان بزرگترین تالار فرهنگی هنری غرب کشور پس از 19 سال از آغاز عملیات ساخت آن به دلیل نبود اعتبار هنوز نیمه تمام است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به کردستان 150 میلیارد تومان برای اتمام ساختمان اختصاص داده شده است که امیدواریم این مهم تا پایان سال 1402 صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اعلام پیشرفت 75 درصدی این پروژه، خاطرنشان کرد: ظریف کاری که در این پروژه صورت می گیرد در هیچ ابنیه فرهنگی و هنری در کردستان سابقه نداشته است و تا پایان سال 1402 سعی می کنیم ابنیه را تمام کنیم.

رستم پور با اشاره به اینکه این پروژه در 5 طبقه و در 7 بخش با ظرفیت تالار هزار و 200 نفره و سالن چندمنظوره سینما، تئاتر و موسیقی 130 نفره احداث خواهد شد، یادآور شد: پلاتوهای متعدد، کارگاه دکور،کارگاه لباس،کارگاه رنگ، نگارخانه، سایت اداری، پارکینگ، مهمانسرای vip و دسترسی آسان معلولان به کلیه بخش‌ها از جمله مشخصات این پروژه است.

وی افزود: کمتر از دو ماه آینده سه بخش از هفت بخش این تالار به بهره برداری می رسد و بخش اصلی که تالار مرکزی است نیز عملیات سقف آن به زودی شروع می شود.

رستم پور خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان سال آینده عملیات ساخت ابنیه به اتمام می رسد اما برای تجهیزات نیز نیازمند اعتبارات دیگر در سنوات آینده هستیم.

 

 

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط