آغاز پذیرش بدون آزمون علمی کاربردی کردستان از فردا/کردستان آخرین استان کشور از لحاظ سرانه آموزش عالی است
دوشنبه، 3 شهریور 1399
آغاز پذیرش بدون آزمون علمی کاربردی کردستان از فردا/کردستان آخرین استان کشور از لحاظ سرانه آموزش عالی است
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان از آغاز پذیرش بدون آزمون دانشجویان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی از چهارم شهریور لغایت 17 شهریور خبر داد.
به گزارش کوردەواری آنلاین, سی و سه مرده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: هم اکنون 3 هزار و 100 نفر دانشجو در 12 مرکز علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: دانشجویان علمی کاربردی کردستان در 62 رشته محل کاردانی و 40 رشته محل کارشناسی از تلاش های علمی 800 نفر مدرس بهره می برند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان به موفقیت مراکز علمی کاربردی استان در سطح ملی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته مرکز فرهنگ و هنر سنندج جزو 10 مرکز برتر کشور قرار گرفت و در مبحث آزمون مجازی نیز با 95 درصد مشارکت جزو استان های موفق کشور قرار گرفتیم.
سی و سه مرده به مشکلات استان در حوزه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: کردستان آخرین استان کشور از لحاظ سرانه آموزش عالی است و برای جبران این کمبودها وجود دانشگاه هایی همچون علمی کاربردی ضروری است.
وی در ادامه سخنان خود به آغاز پذیرش بدون آزمون این دانشگاه اشاره کرد و گفت: از فردا تا یازدهم در مقطع کاردانی و از یازدهم تا هفدهم در مقطع کارشناسی پذیرش خواهیم داشت.
سی و سه مرده خاطرنشان کرد: کلاس های آموزشی برای دانشجویان قدیمی از 15 شهریور شروع می شود و برای ورودی های جدید نیز 15 مهر کلاس ها شروع می شود.
انتهای پیام/
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط