صدها نفر شهید و زخمی در بمباران هوایی مریوان
دوشنبه، 10 شهریور 1399
صدها نفر شهید و زخمی در بمباران هوایی مریوان
هواپیماهای جنگنده ارتش مزدور صدام بین ساعات 12 تا 12:30 دقیقه 3 بار به حریم هوایی شهر مقاوم و قهرمان پرور مریوان حمله کردند و در بار آخر با بمباران مجدد مناطق مسکونی این شهر 46 تن از مردم غیر نظامی مریوان را شهید و 200 تن دیگر را مجروح کردند.
به گزارش کوردەواری آنلاین,در تاریخ 10 شهریور 1362 هواپیماهای ارتش بعثی عراق ساعت 9 صبح شهر مرزی و مقاوم مریوان و روستاهای اطراف این شهر را مورد حمله ناجوانمردانه قرار داده و نقاط غیر نظامی را بمباران کردند. خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از مریوان این حمله غافلگیرانه را اینگونه گزارش می‌کند:

 

هواپیماهای جنگنده ارتش مزدور صدام همچنین بین ساعات 12 تا 12:30 دقیقه 3 بار به حریم فضائی شهر مقاوم و قهرمان پرور مریوان حمله کردند و در بار آخر با بمباران مجدد مناطق مسکونی این شهر 46 تن از مردم غیر نظامی مریوان را شهید و 200 تن دیگر را مجروح کردند.

 

براساس این گزارش هواپیماهای مهاجم بعثی ساعت 10:15 دقیقه یک گله از احشام برادران کرد ساکن منطقه مریوان را نیز مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن یکصد راس گاو و گوساله تلف شد. از سوی دیگر مردم شهید پرور شهر مقاوم مریوان پیکرهای مطهر شهدای بمباران وحشیانه صدامیان را تشییع کردند. انبوه جمعیت تشییع کننده در حالیکه شعارهایی علیه آمریکا، شوروی و صدام و گروهک‌های وابسته همچون دمکرات و کموله سر می‌دادند با مشت‌های گره کرده شعار همیشگی جنگ جنگ تا پیروزی را فریاد کرده و خواستار ادامه جنگ تا سرنگونی صدام شدند.

 

همچنین در گزارش خبرنگار رونامه کیهان در رابطه با بمباران شهر مریوان آمده است: هواپیماهای مهاجم رژیم بعث صدام شهر مقاوم مریوان و روستاهای اطراف را بمباران کردند و 46 تن شهید و 200 مجروح برجای گذاشتند. این حملات که چند روز تکرار شد بر اثر آن تلفات و خساراتی وارد آمد. گزارش‌های رسیده حاکیست که نخستین حمله هوائی رژیم بعث به مریوان ساعت 9 صبح بوده که 5 تن شهید و 18 تن مجروح شدند و این حملات مجددا از ساعت 12 تا 12:30 دقیقه با 3 نوبت حمله هوائی تکرار شد که در آخرین نوبت 5 فروند میگ نیروی ارتش صدام بیش از 100 بمب و راکت به مناطق مسکونی مریوان فرو ریختند که شمار شهدای بمباران به 46 تن و مجروحین به 200 تن رسید.

 

بنابر همین گزارش هواپیماهای مهاجم ساعت 10:15 دقیقه همچنین یک گله از احشام برادران کرد ساکن منطثه مریوان را نیز مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن 100 راس گاو و گوساله تلف شدند. در پی این حمله ناجوانمردانه دفتر نمایندگان مناطق کردنشین در مجلس شورای اسلامی و استانداری کردستان، این جنایت وحشیانه را محکوم کردند. همین گزارش‌ها حاکیست که پیکرهای پاک 3 خواهر معلم شهید روستای زر آب مریوان که در نخستین حمله هوائی رژیم بعثی به شهادت رسیدند در میان شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا و مرگ بر صدام» مردم قهرمان سنندج تشییع و در بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد. این سه شهید به اسامی رزاق‌طلب، شهلا هادی یاسینی و ژیلا مقبل بودند.
 منبع: پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط