نماینده جدید ولی فقیه و چالش منافقین هزار چهره در کردستان
دوشنبه، 17 شهریور 1399
نماینده جدید ولی فقیه و چالش منافقین هزار چهره در کردستان
حجت الاسلام پورذهبی روز پنج شنبه 13 شهریور به صورت رسمی طی مراسمی با حضور نمایندگان رهبر معظم انقلاب و جمعی از نخبگان کردستانی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش کوردەواری آنلاین, حجت الاسلام پورذهبی سومین فردی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به عنوان نماینده رهبری در کردستان به این جایگاه منصوب می شود.
کردستان در دوران دو نماینده پیشین ولی فقیه با چالش ها و فراز و نشیب های متعددی روبرو بوده اما چالش منافقین هزارچهره همواره بزرگترین چالش برای نمایندگان رهبری در این استان بوده است.
بسیاری افراد طی این چهاردهه در کردستان با سوء استفاده از قرابت های قومی و اعتقادی و بدون هیچ ضابطه ای توانسته اند با نزدیک کردن خود به مراکز قدرت در استان از جمله دفاتر نمایندگان ولی فقیه به جایگاه های مدیریتی برسند و یا خود را در ادارات و سازمان های مختلف جای دهند.
این سوءاستفاده ها از سوی این افراد منافق و هزار چهره آنچنان شور بوده که الان اگر نماینده جدید ولی فقیه یا افراد مورد اعتماد وی گشتی در شهرهای مختلف استان به ویژه سنندج بزنند به صحت این موارد خواهند رسید.
متاسفانه به اذعان بسیاری از نخبگان و معتمدین کردستانی طی این چهار دهه همواره دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان در سیطره برخی خانواده ها یا طایفه ها یا اهالی چند شهر محدود کردستان بوده و اکثریت کردستانی ها بیگانگانی مورد غضب قلمداد شده و توانمندی ها و ظرفیت هایشان نادیده گرفته شده است.
دفاتر نماینده ولی فقیه در چهار دهه گذشته جولانگه یک سری افراد بوده است که تنها برای رسیدن به منافع شخصی خویش بیشتر وقت نمایندگان معزز ولی فقیه را تلف کرده و در نهایت برای استان هزینه تراشی های نموده اند.
الان اگر نماینده جدید رهبر معظم انقلاب و نمایندگان مورد اعتماد ایشان به بسیاری از ادارات و بانک ها و نهادهای استان سری بزنند به خوبی به این مهم پی خواهند برد که این افراد سودجو و منفعت طلب و این منافقین هزار چهره چگونه با خرج کردن آبرو و جایگاه دفتر نماینده ولی فقیه در استان برای خودشان چه دکان هایی فراهم کرده اند و چه آسیب هایی به وجهه نظام اسلامی وارد کرده اند.
بدون شک آسیب هایی که این منافقین هزار چهره به وجهه نظام اسلامی در استان مرزی کردستان وارد کرده اند فراتر از آسیب ها و توطئه های چند صدنفر ضدانقلاب خارج نشین بوده است و اگر نماینده ولی فقیه جدید در استان مواظب این منافقین هزار چهره نباشد در آینده نیز شاهد گرفتار شدن ایشان همچون نمایندگان پیش خواهیم بود.
بدون شک حجت الاسلام پورذهبی شخصی با درایت بوده و وجهه علمی و تخصصی ایشان بارقه هایی از امید را در اذهان روشن کرده است که اگر از تجربیات نمایندگان پیشین به خوبی بهره ببرند و دغدغه های نخبگان و معتمدین دلسوز, دست پاک و مردمی کردستان را مدنظر قرار دهند و دامنه نگاه خویش را به توانمندی همه نخبگان کردستانی فارغ از قومیت و مذهبی خاص تعمیم دهند شاهد کردستانی پیشرو و درخشان در گام دوم انقلاب خواهیم بود.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط