چهار دانشکده جدید در کردستان دایر می شود/صعود 200 پله ای دانشگاه کردستان در رنکینگ جهانی
دوشنبه، 17 شهریور 1399
چهار دانشکده جدید در کردستان دایر می شود/صعود 200 پله ای دانشگاه کردستان در رنکینگ جهانی
رئیس دانشگاه کردستان گفت: هم اکنون هشت دانشکده در نقاط مختلف استان داریم که در آینده نزدیک چهار دانشکده جدید نیز در شهرستان های سنندج, قروه, سقز و مریوان دایر خواهیم کرد.
به گزارش کوردەواری آنلاین, رحمت صادقی در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید که در محل سالن جلسات دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این دانشگاه از سال 1370 تاکنون به عنوان مرکز آموزشی موفق استان عمل کرده است و سال آینده جشن 30 سالگی دانشگاه برگزار خواهد شد. 

وی بیان کرد: 11 هزار و 300 دانشجو در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد هفت هزار نفر در 56 رشته مقطع کارشناسی، 3 هزار و 116 در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی دانشجوی دکترا هستند.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: حدود 24 درصد کل دانشجویان شاغل به تحصیل استان در دانشگاه کردستان حضور دارند.

صادقی با بیان اینک دانشگاه کردستان دارای 8 دانشکده فعال است، اظهار کرد: 4 دانشکده دیگر در سقز، قروه, مریوان و سنندج نیز به زنجیره دانشکده‌های دانشگاه کردستان اضافه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه سالانه 700 برنامه فرهنگی در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود، افزود: رسالت دانشگاه حول پنج محور تربیت نیروی متخصص، مهارت‌افزایی و ارتقای مهارت، راه‌اندازی و تاسیس رشته‌های جدید و کاربردی و آموزش مجازی، ساماندهی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 2 رشته جدید در کارشناسی، پنج رشته در ارشد و پنج رشته جدید به مقاطع دکترا اضافه شده است، خاطرنشان کرد: در بحث پژوهش به ویژه پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور جزو دانشگاه‌های برتر هستیم.

صادقی در ادامه اذعان کرد: کلینیک توسعه روستایی در راستای توانمندسازی روستائیان و کلینیک صنعتی در زمینه توسعه پژوهش و عارضه‌یابی شرکت‌های صنعتی که به دلایلی دچار رکود شده‌اند، در دانشگاه کردستان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش بنیادی و توسعه مرزهای دانش از فعالیت 13 مجله در دانشگاه خبر داد و یادآور شد: در راستای توسعه استان، 10 پژوهشکده نیز در دانشگاه مستقر است.

وی تجاری‌سازی و فناوری را از دیگر رسالت‌های خود برشمرد و در زمینه فناوری از راه‌اندازی مجتمع نوآوری در راستای ایجاد کسب و کار نوین خبر داد و گفت: بنا بر این است که در جوار هر دانشکده یک مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده ایده را به مرحله اجرا درآوریم.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه با تمام دستگاه‌های اجرایی استان تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است، ادامه داد: کمپین کردستان علیه کرونا در راستای هم‌افزایی با دانشگاه علوم پزشکی در ایام شیوع این بیماری راه‌اندازی شد.

صادقی با بیان اینکه انجام پژوهش‌های کاربردی تقاضامحور در راستای رفع نیازها و مطالبات جامعه در دستور کار ما قرار گرفته است، افزود: تاکنون بیش از 7 هزار مقاله علمی داخلی و خارجی توسط دانشگاه منتشر شده است.

وی با عنوان اینکه بهبود جایگاه بین‌المللی دانشگاه کردستان حاصل ارتقای سطح فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و وجهه بین‌المللی دانشگاه کردستان در سالیان اخیر است، ادامه داد: در این حوزه جزو دانشگاه‌های پیشتاز منطقه هستیم.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این دانشگاه با 40 دانشگاه خارجی، اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترکی در قالب این تفاهم‌نامه‌ها دنبال می‌شود.

صادقی با بیان اینکه دانشگاه کردستان در جدیدترین رتبه‌بندی کلی دانشگاه‌های جهان در رنکینگ تایمز در سال 2021، با 200 پله صعود در جایگاه 800 تا 601 قرار گرفت، ادامه داد: از میان 47 دانشگاه ایرانی حائز شرایط لازم برای حضور در این رقابت، دانشگاه کردستان موفق به کسب جایگاه ارزشمند 11 در بین دانشگاه‌های ایرانی شده است.

وی در پایان از اختصاص بسته‌های تشویقی برای رتبه‌های برتر کنکور و دانشجویان جدیدالورود در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه خبر داد.
انتهای پیام/
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط